چگونه در Elsevier مقاله چاپ کنیم؟

چگونه در Elsevier مقاله چاپ کنیم؟
چگونه در Elsevier مقاله چاپ کنیم؟

اِلزِویر به هلندی: Elsevier، تلفظ هلندی: اِلسِفیر نام یکی از بزرگترین ناشرین مطبوعات پزشکی و علمی جهان است. این مؤسسه درآمستردام قرار دارد. در حالی که در آمریکا، انگلستان و جاهای دیگر نیز فعالیت‌های مهمی دارد.

«لوييس الزوير» بنيانگذار موسسه، اين تجارت را در سال 1580 ميلادي شروع كرد. خانواده او از ديرباز در كشور هلند به امر فروش و چاپ كتاب مشغول بوده اند. با اين همه سازمان امروزي الزوير در سال 1880 ميلادي تاسيس شد و توليدات اوليه آن را ژورنال لاسنت، سل و كتاب هايي شامل آناتومي گري و ساينس دايركت كه مجموع ژورنال هاي الكترونيكي بود، تشكيل  داد و در اکنون الزوير داده هاي اينترنتي خود را با نام اسكوپوس ارايه میکند.

اين موسسه، به عنوان يك ناشر چند رسانه اي پيشرو، پيشتاز ارايه اطلاعات علمي و بهداشتي در دنياست كه بيش از 200 هزار محصول و خدمت، شامل مجله، كتاب، محصولات و خدمات الكترونيكي و پايگاه هاي اطلاعاتي، ارايه مي دهد و به بيش از 30 ميليون دانشمند، دانشجو و متخصص عرصه بهداشت و اطلاعات در سرتاسر دنيا خدمات ارائه ميدهد. نقطه قوت فعاليت موسسه الزوير انتشار كتاب و مجله علمي است و قدمت فرآيند پذيرش مقالات در انتشارات اين موسسه به 130 سال گذشته میرسد.

 

نحوه ارسال مقاله به پایگاه الزویر (Elsevier)

پس از اتمام نگارش مقاله و یا استخراج مقاله از پایان نامه که ممکن است توسط خود پژوهشگر و یا موسسات استخراج مقاله که یکی از معتبرترین و مجرب ترین موسسات استخراج مقاله موسسه اشراق می باشد صورت گیرد . موسسه اشراق این توانایی را دارد که با کادری مجرب و متخصص در زمینه تحقیقاتی خاص هر مقاله اقدام به استخراج مقاله از پایان نامه نموده و ظرف مدت 3 روز کاری مقاله را از پایان نامه استخراج نماید .

پس از اتمام نگارش و ویرایش مقاله نوبت به ارسال مقاله به مجلات معتبر خارجی می شود . که بازهم در این زمینه موسسه اشراق مفتخر است ، چندین سال متوالی موفقعیت های بسیاری در زمینه پذیرش و چاپ مقالات علمی در مجلات معتبر خارجی را بدست آورد .

بنابراین موسسه اشراق مسئولیت ارسال مقاله علمی شما به مجلات Elsevier راقبول نموده است . ولی بازهم مراحل ارسال مقاله به این مجلات را جهت اطلاع خوانندگان عزیز بطور مختصر بیان می نماییم :

ابتدا ژورنال متناسب با مقاله خود را باید پیدا کنید. مطمئن باشید که محتوای مقاله ی شما  با scope مجله الزویر مورد نظرتان همخوانی داشته باشد. برای این کار به سایت زیر مراجعه نمایید.

https://journalfinder.elsevier.com/

در این سایت می توانید نام مجلات و scope های آنها را مشاهده نموده و مجله مورد نظرتان انتخاب نمایید

پس از انتخاب مجله مورد نظر طبق مراحل زیر اقدام به ارسال مقاله می نماییم :

پس از ورود به سایت ELSEVIER وارد بخش submit your paper ( ارسال مقاله ) شوید.

در ادامه باید نام مجله مورد نظر را بطور کامل نوشته و جستجو نمایید
ثبت نام Register در سیستم ژورنال Accident Analysis and Prevention

پر کردن فرم های online به صورت گام به گام:
مشخصات نویسنده، عنوان مقاله، چکیده، کلمات کلیدی، وارد کردن نویسندگان که مرحله آخر Upload است و مدارک مربوط به ترتیب upload می شود.

نامه cover letter که درواقع نامه کوتاهی است خطاب به سردبیر مبنی بر اینکه مقاله تحت عنوان(عنوان مقاله نوشته شده ) برای داوری ارسال می گردد.

متن مقاله بدون وجود جدول و شکل. در رابطه با ارسال جداول و اشکال سلایق مختلفی وجود دارد. برخی مجلات اعلام می کنند که اسم نویسندگان بایست حذف شده باشد و در این صورت یک صفحه جدا شامل اسم نویسندگان نیز باید ارسال گردد.
سیستم Elsevier فایل های office را هم علاوه بر JPEg و …قبول می نماید. در مورد اشکال شکل ها را جدا جدا upload میکنیم.